v. 22

Förskoleklassbarnen har arbetat med sin ”NTA-låda”. De har fått mäta varandra med hjälp av pappersremsor. Sedan, gruppvis, jämförde de sina remsor med varandra. De klistade upp dem på ett större papper och de pratade om kortast och längst. De ställde upp på led efter hur remsorna var.

DSC02881 DSC02882 DSC02883
DSC02884 DSC02885 DSC02889
DSC02890

I en annan övning fick de använda sig av grodor, ja inte riktiga grodor så förstås utan plastgrodor.
För att kunna mäta hur långt ett grodhopp var så pratade vi om att alla måste börja från samma linje. De fick göra tre hopp var och sedan mäta sitt längsta med pappersremsa. De jämförde sina remsor och sedan klistrades de upp på ett större papper.

DSC02896 DSC02897 DSC02898
DSC02899 DSC02900 DSC02901
DSC02902 DSC02903 DSC02904
DSC02905 DSC02906 DSC02907

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *